Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a positive.hu honlap felhasználói élmény fokozásának érdekében cookie-kat alkalmazunk. A honlapunk használatával ön a tájékoztatásunkat tudomásul veszi.
további információ
Elfogadom
Nem fogadom el
public
relation
public relations public relations

full offull of

full positive
1

Hír

Hír az, amit a tévében látunk, az újságban vagy a közösségi médiában olvasunk, a rádióban hallunk, de az is hír, amit megosztunk a barátainkkal magunkról, és az is, amit a szomszéd elmesél másokról.

A hírek alapján tájékozódunk, véleményt alkotunk, döntéseket hozunk. Minden információ hír, ha elég érdekes: az is, ha egy tojásnak Instagram-fiókja van, minden csak attól függ, ki, mikor, hol, és hogyan meséli el. Akiről nem mesélnek, arról nem alkotunk véleményt. Veled mi újság?

2

Név

A név egy szó, aminek köszönhetően megkülönböztetünk dolgokat egymástól.

Szeretjük azt gondolni, hogy a számunkra ismeretlen nevek nem is fontosak, hiszen a fontos tárgyak, helyek, emberek neveit ismerjük, mert elmondják nekünk a szüleink, a tanáraink, a barátaink és a média. Ahhoz, hogy megjegyezzünk egy nevet, társítanunk kell hozzá valamit: tulajdonságokat, élményt, véleményt, benyomást. Bemutatkoznál nekünk?

Hírnév

Itt jövünk mi a képbe.

A Híredből és a történeteidből felépítjük a Nevedhez társított érzeteket és információkat. Reputáció- vagy márkaépítés, szakértői pozícionálásod, a fogyasztóid edukációja; minden cél eszköze a hír, vagyis a történet, amit jó időben, jó helyen, és a megfelelő módon kell tálalni a közönségnek. Neked mi a történeted? ​​​​​​​

laptop newspaper phone radio tv

Amit csinálunk

what we do
x
Sajtóélmény
A sajtónak sztorikra, új infókra, aktualitásokra és élményre van szüksége. Kiállni a mikrofon elé és bejelentést tenni már nem működik – mutassuk meg inkább a gyártási folyamatokat, vonjuk be a sajtó munkatársait a termékélménybe, álljunk elő a területünket érintő minél érdekesebb témákkal! Nyújtsunk minél emlékezetesebb élményt az újságíróknak az aktivitással vagy a helyszínnel!
Hírgenerálás
Jó, ha van történeted, de van-e valódi hírértéke és aktualitása? Vannak-e szakértőid és megfelelő know-how, ami mindezt hitelesíti? És mindezzel tudod-e magad szakértőként pozícionálni a piacodon? Segítünk mindezt előteremteni, úgy, hogy arra a sajtó is vevő legyen és egy idő után már maguktól forduljanak hozzád, ha az iparágadban hiteles megszólalót keresnek.
Média kezdőknek / Sajtófelkészítés
Nem tudod, hogyan érdemes viselkedni a sajtóval? Legrosszabb rémálmod lenne kiállni és tájékoztatni a nyilvánosságot valamiről? Kamerafóbiád és mikrofoniszonyod van? Mi segítünk felkészülni neked a nagy találkozásodra a sajtóval: sajtópiaci körképet adunk, retorikai és kommunikációs technikákat tanítunk, megtanítunk nyilatkozni és kamera előtt szerepelni, de kríziskezelési tippekkel is szolgálunk, ha éppen arra van szükséged.
Belső kommunikáció
Egy vállalat legnagyobb kincse a jó szakembergárdája, és több HR-problémát is kiküszöbölhetsz a megfelelő kommunikációval a munkatársak felé. Ez nem csak a hírlevelezést és a céges buliszervezést takarja; a munkatársak egymás közti kommunikációjától a változásmenedzsment kezelésén át a cég stratégiai irányainak értéséig, valójában a vállalati kultúra alapjait jelenti. Segítünk neked kommunikációs trükkökkel, megoldásokkal, aktivitásokkal, hogy minél szorosabb legyen a munkavállalói elköteleződés.
Employer branding
Hogyan pozícionálhatjuk magunkat a legjobb szakemberekként? Hogyan vonzzuk cégünkhöz a legígéretesebb pályakezdőket? Hogyan lehetünk azok, akik irodája előtt tömött sorokban állnak a legértékesebb tudású álláskeresők? Természetesen úgy, ha a saját történetünket a lehető legvonzóbb módon, gondosan megválasztott eszközök segítségével az arra legalkalmasabb csatornákon meséljük el. Munkáltatói márkád már van – mi segítünk, hogy ne a véletlen alakítsa azt.
Public affairs
Iparági lobbi a sajtó eszközeivel, stakeholder mapping elkészítése, szakmai szervezetekkel közös kommunikációs és sajtóaktivitások.
Krízis- és issuemenedzsment
Egy hirtelen jött krízis esetén jól és gyorsan kezelni a sajtót fél siker; a helyzet magaslatára akkor kerülhetsz, ha felkészülten kiállsz a kamerák elé, higgadtan kommunikálsz, annyit és úgy mondasz, amennyit és ahogy feltétlenül szükséges. Ha kiélezett helyzetben jól reagál a céged, az a hosszú távú reputációját is építi. Mi segítünk abban, hogy kezedben tarthasd az irányítást, bárhogy is alakuljon a helyzet.
Vállalati felelősségvállalás
A vállalatoddal szervezeteket támogatni csak a kezdet. Ha jól felépített stratégia mentén választod ki a támogatandó céljaidat, abból kommunikációs, sőt, üzleti előnyeid is származhatnak. Mi segítünk abban, hogy hogyan válts ad hoc szemléletről stratégiai hozzáállásra a cégeddel, ha pedig valóban profi megoldásra vágysz, nézd meg BeCause termékünket is!
Influencerek és véleményvezérek
A jól megválasztott bloggerek, vloggerek, influencerek a témádban releváns tartalmakat tudnak gyártani, ezzel pedig elérik és aktivizálják a célközönségedet. A stratégia és a témamenedzsment nálunk van, a kreatív megoldások az arra legalkalmasabb tartalomkészítőknél, a babérokat pedig te aratod le a végén.
Cause Marketing megoldásunk
Cause Marketing megoldásunk
BeCause Circle
Válj az Ügyeddé!
Támogatsz egy ügyet? Felvállalsz egy ügyet? Azonosulsz az üggyel?
A mára kissé elcsépelt és kiüresedett Corporate Social Responsibility (CSR) fogalmán túlléptünk – legkésőbb a COVID-19 világa után. Ezzel hivatalosan is lezártuk a „kozmetikai CSR” korát, azaz az ad hoc ügyek támogatásának gyakorlatát, már csak azért is, mert valódi problémákat és ügyeket kell megoldani.
bemutatjuk

Amihez a legjobban értünk

what we are proud of
Pénzügy
Pénzügy case study
Köztestület
Köztestület case study
Városmarketing
Városmarketing case study
Pharma és egészségügy
Pharma és egészségügy case study
Építőipar
Építőipar case study
Horeca
Horeca case study
Tech
Tech case study
Pénzügy
BÁV Faktor
BÁV Faktor

Mi a feladat?

A faktoringot sokan még mindig a behajtással azonosítják, miközben a fejlettebb országokban a siker záloga a vállalkozások számára. A pénzügyi szolgáltatásról továbbra sem tudnak elegen, ezért a cél elsősorban a kereskedelmi faktoring népszerűsítése volt.

 

Miért volt sikeres a kampány?

A BÁV Faktor megtette az első lépést a vállalatvezetők edukációjában, ráadásul a szektorra nem jellemző kommunikációs megoldásokkal: egyszerűség, közérthetőség, világos megfogalmazások segítségével különféle bonyolult pénzügyi megoldásokról.

Hogy oldottuk meg?

Az üzleti témákat – még ha a vállalatvezetőkhöz is szólnak – a legtöbb gazdasági portálon fogyaszthatóvá teszik az olvasók számára. Ezt a mintát követtük mi is:

  • Fogyasztható, érthető definíciót készítettünk a kereskedelmi faktoringnak
  • Nemzetközi trendekről tájékoztattuk a gazdasági sajtót
  • Magyarázó infografikákkal könnyítettük a megértést

 

Köztestület
Kampány időtartama: 2020 március – június
Médiamegjelenések száma: 76
Elért PR value: 83 888 100 Ft
Bevásárlóutca (BUM) járványkampány
Bevásárlóutca (BUM) járványkampány

Mi volt a feladat?

  • A bevársárlóutcák kereskedőinek tájékoztatása és érdekképviselete
  • Lehetősséget biztosítani a bevásárlóutcák kereskedőinek, hogy hallassák a hangjukat a médiában

 

Miért volt sikeres a kampány?

A téma felkeltette a sajtó érdeklődését, a média folyamatosan követte a bevásárlóutcák helyzetének alakulását és időről időre felkeresték a téma képviselőit. A problémafelvetéseket minden nagy elérésű országos médium közölte, ennek hatására pedig a kereskedők is sokkal nyitottabbá váltak a folyamatos kommunikációra, mivel a saját bőrükön érezték a média hatásait.

Hogy oldottuk meg?

  • Provokatív, figyelemfelhívó üzenetekkel
  • Tévés és rádiós riportok szervezésével
  • Folyamatos kommunikációval, helyzetjelentésekkel

 

Városmarketing
Kampány időtartama: 2019 április – szeptember
Médiamegjelenések száma: 75
Elért PR value: 54 690 000 Ft
Lébény városmarketing kampány
Lébény városmarketing kampány

Mi volt a feladat?

  • Lébény város népszerűsítése és az önkormányzat aktivitásainak kommunikációja három témakörben:
    • Családpolitika
    • Környezetvédelem
    • Egészségügy

 

Miért volt sikeres a kampány?

A témákat az országos elérésű médiumok és a szaklapok is feldolgozták, a környezetvédelemmel kapcsolatos problémafelvetésekre pedig a sajtóban reagált a Fertőhansági Nemzeti Park, akik ígéretet tettek a helyzet megoldására. Lébény polgármestere fél évvel a baby boom kommunikációja után meghívást kapott az Országházba egy kerekasztalbeszélgetésre, ahol a kisvárost Családbarát Önkormányzat kitüntetéssel minősítette a Nagycsaládosok Országos Egyesülete.

Hogy oldottuk meg?

  • Történeteket emeltünk ki a kisváros életéből
  • Országos jelentőségű helyi problémákra hívtuk fel a figyelmet
  • Példa intézkedéseket mutattunk be

 

A legjobb cikkek erről:
Pharma és egészségügy
Kampány időtartama: 2020 április – június
Médiamegjelenések száma: 90
Elért PR value: 58 000 000 Ft
BAYER No Bite kampány
BAYER No Bite kampány

Mi volt a feladat?

  • A kutyatartók és macskatulajdonosok edukációja az élősködők elleni védekezés témakörében (szúnyog, kullancs és lepkeszúnyog fókusz)
  • A csípés nélküli hatás kifejtése és a repellens hatásról való minél szélesebb körű tájékoztatás

 

Miért volt sikeres a kampány?

A No Bite kampány tökéletes példája annak, hogyan használjuk a PR-t a fogyasztók edukációjára és egy ügy vagy probléma ismertetésére: érdekes tartalmakat szolgáltattunk digitális csatornákon akkor, amikor azokkal a lehető legtöbb fogyasztót értük el.

Hogy oldottuk meg?

Miután megnyertük a tendert, szépen sűrűsödött körülöttünk a járványhelyzet, ezért A tervből B, majd C terv lett.

 

A legjobb cikkek erről:
Építőipar
Kampány időtartama: 2020 május
Médiamegjelenések száma: 66
Elért PR value: 61 471 150 Ft
KÉSZ #maradjitthon
KÉSZ #maradjitthon

Mi volt a feladat?

A koronavírusjárvány hatására az Építési Vállalkozók Országos Szakszövetsége szerint ötezer magyar szakember érkezett haza külföldről. A #maradjitthon kampány célja volt, hogy őket és családjaikat elérjük, és meggyőzzük arról, hogy helyezkedjenek el a hazai építőiparban. 

 

Miért volt sikeres a kampány?

A KÉSZ Csoport egy, már régóta égető iparági problémát karolt fel, amire megoldást is kínált a munkavállalóknak. A kampány első sajtóközleményének kiküldése után közel 1500 szakember jelentkezett a KÉSZ Csoporthoz a legkülönbözőbb munkakörökben.

Hogy oldottuk meg?

Az iparágat évek óta sújtja a szakemberhiány, amit jellemzően külföldi vendégmunkásokkal oldanak meg a magyar cégek. A problémát felelevenítettük, és felhívtuk a figyelmet a járványhelyzet okozta új lehetőségre, a hazatért magyar szakemberek meggyőzésére. Ennek állt az élére a KÉSZ Csoport, aki a nehéz gazdasági helyzetben is megőrizte stabilitását, így kezdett toborzásba.

 

Horeca
Kampány időtartama: 2016 október – november
Médiamegjelenések száma: 54
Elért PR value: 70 052 145 Ft
ZING BURGER Sajtburesz kampány
ZING BURGER Sajtburesz kampány

Mi volt a feladat?

  • A Zing Burger mint márka népszerűsítése
  • Az új termék, a Wagju Burger népszerűsítése

 

Miért volt sikeres a kampány?

A gasztronómia és a sport egyszerre jelent meg a kommunikációban, ennek köszönhetően több típusú szakújságírót is megszólíthattunk. Egy olyan témát elevenítettünk fel a kampány során, ami már korábban is megjelent a médiában, így a sajtó könnyen tudott kapcsolódni, sőt folytatni tudta Kenderesi Tamás és a sajtburesz közös történetét.

Hogy oldottuk meg?

  • Kenderesi Tamás és a ZING Burger korábbi kapcsolatának felelevenítésével
  • A sajtó és a fogyasztók edukációjával
  • A magyar gasztronómiai és sportújságírók megmozgatásával

 

A legjobb cikkek erről:
Tech
Kampány időtartama: 2016 október – november
Médiamegjelenések száma: 75
Elért PR value: 31 615 003 Ft
Niceboy HIVE vezetéknélküli füllhallgatócsalád, termékbevezető kampány
Niceboy HIVE vezetéknélküli füllhallgatócsalád, termékbevezető kampány

Mi volt a feladat?

  • A Niceboy HIVE fülhallgatók népszerűsítése
  • A Niceboy piaci pozícionálása a legismertebb vezetéknélküli fülhallgatók mellett

 

Miért volt sikeres a kampány?

A terméket a legnagyobb elérésű országos médiumok tech oldalai is tesztelték, ráadásul pozitív visszajelzésekkel. A kampányidőszakban minden olyan oldalnak biztosítottunk terméket, aki jelezte, hogy szívesen tesztelné, valamint elkészítettük a megfelelő háttérinfócsomagot is, mely alapján az újságírók tájékozódhattak.

Hogy oldottuk meg?

  • A termék kétirányú megközelítésével – tech és életmód.
  • A legolvasottab tech oldalak mellett a legolvasottabb közéleti médiumok bevonásával
  • Terméktesztek szervezésével

 

ajánlatkérés
Szívesen meghallgatjuk kérdéseidet, ha ehhez hasonló szolgáltatásra lenne szükséged.
Kérj ajánlatot is akár...
ajánlatkérés
Nagy Andrea
Nagy Andrea
Managing partner
„Work hard in scilence, let success make the noise!”Zig Ziglar